tr2 keyboard_arrow_down
keyboard_arrow_left Tüm Haberleri Görün

Son Haberler

22 Nov, 2022 /
Ersun Bayraktaroğlu
Çevresel, Sosyal, Kurumsal Yönetişim (ESG), Sürdürülebilirlik, İklim Değişikliği ve Gayrimenkul Dünyası
Ersun Bayraktaroğlu'nun DNA'ya özel kaleme aldığı yazısı yayımlandı.
21 Nov, 2022 /
Aret Vartanyan
Doğanın Kurallarından İş Dünyasına Hayatta Kalmanın Özü: Çeviklik
Aret Vartanyan, kurumsal dünyada çevikliğin önemine değindiği ve Digital Network A...
15 Nov, 2022 /
Tunç Berkman
Yetenekli Çalışanlar ve Sessiz İstifa
Yetenekli çalışanları, değişime ayak uydurmayan firmalarda tutmak mümkün mü, bu...
07 Nov, 2022 /
Bengisu Akbulut
Kurumsal İletişimin Vazgeçilemeyen Çocuğu: PR
Bengisu Akbulut'un Kurumsal İletişimin Vazgeçilmeyen Çocuğu PR isimli blog yazısı...
27 Oct, 2022 /
Mustafa Akdoğan
İlana Güven(me) Meselesi
Mustafa Akdoğan'ın İlana Güven(me) Meselesi isimli blog yazısı yayında!
Tunç Berkman
/ 30 Sep, 2022
keyboard_arrow_left Tüm Haberleri Görün

Metaverse Bizim Yeni Sosyal Medyamız Olacak Mı?

Metaverse; sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve videodan oluşan bir evrendir. Herkesin üç boyutlu ve çoklu farklı sanal dünyalarda çalışma, yaratma, oyun oynama veya fiziksel dünyada olan sınırlar olmadan yaşama deneyimine sahip bir Avatar'ına sahip olacağı bir yer. Bu yeni trende çok dikkat etmemiz gerektiğini biliyoruz çünkü Google, Microsoft gibi şirketler, Facebook ve Snapchat şu anda bu yeni oluşum ile ilgili son birkaç senedir yoğun bir şekilde çalışıp hazırlık yapıyor. Hepsi geleceğin nasıl olduğundan bahsediyor ve bunun tüm markalar için çok önemli bir kanal haine geleceğini tahmin ediyor. Snapchat’ in son ürünü Bitmojis lansmanı ile meta evrene daldığını zaten görüyoruz. Facebook, Avatar konusunda yeni ufuklar yarattı. Böylece belirli ilgi alanları ve konular etrafında inşa edilmiş farklı dünyaları ziyaret edebileceksiniz. Halihazırda iki büyük şirketin MetaVerse’ e girdiğini görüyorsak, bunun sosyal medyanın geleceği için çok önemli olacağını varsayabiliriz.

Metaverse evreninde seyahat tarafında neler olmaya başladığına baktığımızda; lüks seyahatin önde gelen şirketlerinden Brown & Hudson, sanal seyahat olanakları için büyük umutlar vaat ediyor. Kurucu Phillip Brown; gelecekte sanal seyahat uzmanı adında bir uzmanlık dalının iş hayatına gireceğini ve müşterilerin ne zaman nerede seyahat etmek istediklerine göre sanal seyahat uzmanlarının yardımcı olacağını söylüyor. Zaman yolculuğu fikri sanal seyahatin bir parçası haline gelecek. Metaverse evreninin sunduğu dünya ile mikro seyahat deneyimleri hayatımıza girecek gibi gözüküyor.  Şirkette veya evde çalışırken aralarda bir sanal dünyanın içinde molalar verebileceğiz. Giyilebilir teknolojiler sayesinde olduğunuz ortam deniz kokacak, ayaklarınız kumlara değecek ve yaz güneşi sizinle olacak.

Eğlence amaçlı teknolojiye yönelmek yeni bir şey değil; ancak tüketiciler teknoloji kullanımından somut faydalar bulmaya başlıyor: Küresel tüketicilerin %81'i artık rahatlamak için sosyal medyada hesap "açtıklarını" söylüyor. Dijitali kullanan kişilerin yüzde 55’i fiziksel olarak ve %56’sı teknoloji sayesinde zihinsel olarak daha sağlıklı olduklarını belirtiyor.

Sağlıklı hissetmekle ilgili dijital kullanımı dışında sağlık sektör profesyonelleri artık dijital dünyadan daha fazla faydalanıyor. Terapi ve ilaç tedavisi ile çözemedikleri bilişsel işlev bozukluğu (dikkat dağınıklığı vb.) sendromlarını tedavi etmek için video oyunları kullanmaya başlamışlar. Haziran 2020'de Smart Interactive tarafından geliştirilen EndeavorRx adlı oyun, Amerikan Gıda ve İlaç Bakanlığı (FDA) tarafından onaylandı ve bu da onu reçete ile kullanabilecek ilk video oyunu yaptı.  Nisan 2021’de COVID-19 hastalarının tedavi sürecinde destek olabilecek dijital çözümlerin geliştirilmesi için Weill Cornell Medicine, New York-Presbyterian Hospital ve Vanderbilt University Medical Center ile ortaklık kuruldu.

Metaverse evreninde sağlıklı ilişkiler geliştirmek için sakinlik, sükûnet, bağlantı, nezaket ve umut duyguları yaratmak üzere tasarlanmış deneyimler yaratılması gerekiyor. Uzmanlar kötü amaçlı kullanılmak istenirse insanlarda norepinefrini tetikleyen (bir stres hormonu öfke temelli içerik tarafından tetiklenen bir nörotransmitter) dijital dünyada insanları tahrik ve manipüle etmek amaçlı kullanabileceği konusunda uyarıda bulunuyor.

Peki pazarlamacılar bu yeni döneme nasıl hazırlanabilir?

İnsanların eskiden internete uyum sağlamak zorunda olduğu gibi, pazarlamacılar da değişip MetaVerse dünyasına uyum sağlamak zorunda kalacak. Şirketlerin bu yeni dünya için yeni bir marka bilinci geliştirmeleri gerekecek. Markalar ayrıca hedef kitleleriyle bağlantı kurmak için benzersiz iletişim yöntemleri düşünmek zorunda kalacaklar.

Bir örnekle açıklamak gerekirse pazarlamacılar çevrimiçi ortamda müşteriler onların verdiği bir hizmeti aradıklarında en önce çıkabilmek, en fazla etkinliği elde edebilmek için arama motorlarında optimizasyon çalışması ve reklam yatırımları yapmak zorundaydılar. Şimdi Metaverse evreninde nasıl bulunacaklarını düşünmeye başlamaları gerekiyor. Arama motoru optimizasyonu (SEO) temellerine geri dönersek tüketicilere görünür olmak için stratejik anahtar kelimeler seçmemiz ve doğru bağlantılar kurmamız gerektiğini biliyoruz. Dolayısıyla bir "Metaverse" ürününe veya başlığına sahip olmak, önümüzdeki dönemde sosyal kanallarda ve arama motorlarında bulunmanıza yardımcı olacaktır. Konu NFT olduğunda markalar için sonsuz sayıda pazarlama fırsatı bulunuyor.

Markaların Metaverse’ de Fark Yaratmak İçin Atması Gereken 3 Adım

Öncelikle Metaverse duyusal ve etkileşim perspektifinde bir değişikliği temsil eder. Esas güzelliği dijital yeteneklerle çevrimiçi deneyimi zenginleştirme ve artırma yeteneğinde yatmaktadır.

Yüksek düzeyde gelişmiş bir müşteri etkileşimi kanalı potansiyeli ile burada markaların Metaverse optimize etmek için çok farklı yöntemler var. Ancak dijitalleşmenin ve dijital rekabetin içinde olan üç ana konu Metaverse özelinde de geçerliğini koruyor.

1. Teknolojiyi Anlamak Lazım, Sadece Teknoloji Yatırımı Yeterli Değil

Geleneksel olarak çevrimiçi satın alınamayacak kadar kişisel olduğu düşünülen ürünler, AR ve VR kullanımıyla ilgi görmeye ve satılmaya başladı. Örneğin Snapchat'te sanal vitrinlerin oluşturulması, müşterilerin bir mağazaya sanal olarak girmesine, ürünlere göz atmasına ve hatta ayakkabıları denemesine olanak tanıdı. Şu anda olan ancak kullanım oranı teknik kısıtlar nedeni ile düşük olan mevcut teknolojilerden Metaverse sayesinde yararlanmak mümkün olacak. Markaların AR ve VR gibi mevcut platformların gücünden yararlanmasına ve aynı zamanda Metaverse evreninde zenginleştirilmiş bir müşteri deneyimi başlatmasına olanak tanıyor.

Metaverse’ de iş yapacak markaların büyüklüğü ne olursa olsun, dijital deneyim konusunda Amazon, Netflix, Dreamgames gibi platformların hızına ve hizmetine alışmış müşterilerin beklentilerini karşılamalı veya aşmalıdır. Vizyoner platformlar ve yeni teknolojiler herkes için yüksek standartlar belirler.

2. Tüketicilerle Bulundukları Yerde Onların Deneyimine Entegre Olun

Metaverse, sanal gerçeklilik ile çevrimiçi geliştirilmiş deneyimler sağlayacak olsa da içinde çalışan büyük platformlar Metaverse için kendi bireysel marka alanlarını oluşturmaya devam edecek. Facebook'un uygulama içi dijital vitrinler, ürün etiketleri ve ödeme seçenekleriyle Instagram’da halihazırda etkileşimli alışveriş sunması gibi; Trendyol gibi pazaryerleri Metaverse için yaratıcığı dünyada tüketicilerin yürüyebileceği, göz atabileceği, seçebileceği ve ürünleri kendilerine teslim edilmek üzere sipariş edebileceği sanal bir alışveriş merkezi ortamı tasarlayabilir. Yemeksepeti müşterilerin menüyü kontrol edebilecekleri, bir müşteri hizmetleri Avratlarıyla konuşabilecekleri ve yemek sipariş edebilecekleri sanal bir restoran oluşturabilir. İmkanlar sonsuzdur.

Tüm bunlar Meta evrendeki tüketicilerin her zamankinden daha dağınık olacağını ve yine hızlı ve mükemmel bir müşteri hizmeti bekleyeceğini gösteriyor. Bir e-ticaret web sitesine trafik çekmek için etkileşim içeren reklam yapma günleri yakın gelecekte büyük oranda değişecek gibi duruyor. Kanal ne olursa olsun, bugünün çevrimiçi müşterisi bir ürün hakkında bilgi edinmek ve satın aldıktan sonra 24 saat içinde teslim edilmesini istiyor. Metaverse’ de müşteri deneyimi yaratacak markaların bu dünyada başarılı olabilmesi için anında iletişime ve anlık müşteri ihtiyacını cevaplandırma yetkinliğini kazanmaları gerekecektir.

3. Yeni Dijital Varlıklar Oluşturun

Pazarlamanın ve reklamının ana motivasyonu müşterinin dikkatinin paraya çevrilmesidir. Tüketici temas noktaları o kadar çoğaldı ki bu dikkat her zamankinden daha fazla parçalanmış durumda. Markaların yalnızca her platformun içini ve dışını bilmesi değil, her birini başarılı bir şekilde beslemek için farklı çözümler üretmeleri gerekiyor.

Kullanıcının bakış açısından aynı evde yaşayan aile üyelerinin her biri farklı cihazlara bakabilir, birden fazla ortama girebilir, zevklerine ve davranış kalıplarına göre uyarlanmış içeriğin keyfini çıkarabilir. Aynı şekilde bir tüketici aynı anda minimum iki cihazdan iki farklı içerikle ilgileniyor olabilir. Bu tarz bir yaşam stilinde olan insanların beş dakika bile akıllarda kalmak isteyen markaların doğru yerde olmak, doğru içeriği ortaya koymak ve doğru etkileşime ilham vermek için her zamankinden daha fazla çalışması gerekiyor.

Oyunda kalmak ve Metaverse tabanına başarılı bir şekilde dahil olmak için markaların zamanlarını, bütçelerini ve kanallarını çok daha verimli kullanmak için yeni strateji oluşturmaları kaçınılmaz bir gereklilik. Bu stratejiler sonunda etkileşimi yükseltmek için sonsuz miktarda içerik üretmeye her türlü yatırımı yapmaları ve kaynak dağılımına yeniden bakmaları gerekecek. Ayrıca bu çabayı finanse etmeleri gerekiyor, bu nedenle CEO ve CEO’larına bu yeni Metaverse dünyasında nelerin mümkün olduğunu ve neden olmaları gerektiğini çok anlatmaları gerekiyor.



 

İşlem Devam Ediyor, Lütfen Bekleyiniz
Loading...